TuZa.

五月病态

My Silver Lining - First Aid Kit

莫 西 顾:

她们的歌声有时像是空气中的精灵细语,有时像是大地的腹音,神秘幽怨,与自然地貌合二为一。

First Aid Kit,瑞典独立民谣乐队,由Klara Söderberg与Johanna Söderberg这对姐妹组成。《My Silver Lining》,选自2014年的专辑《Stay Gold》,一张冷门的音乐专辑,单曲在豆瓣上面的评价也褒贬不一,但相信对于喜欢真正的北欧民谣的人来说,会是心头之爱。


歌词(自翻):


I don't want to wait anymore I'm tired of looking for answers

我不想再徒劳等待,也厌倦了再去寻求答案

Take me some place where there's music and there's laughter

带我去有音乐和笑声的地方吧

I don't know if I'm scared of dying but I'm scared of living too fast, too slow

我不知道我是否畏惧着死亡,但的确厌倦着,把时间拿来无聊和拼命的压缩

Regret,remorse, hold on, oh no I've got to go

遗憾,悔恨充斥着我们的生命,但我想,我应该坚持,继续前行

There’s no starting over, no new beginnings, time races on

因为,哪怕没有开始,没有起点,时光飞快,流逝如旧

And you've just gotta keep on keeping on

你也一样,继续前行吧

Gotta keep on going, looking straight out on the road

继续前行,脚步坚定,目光执着

Can't worry' about what's behind you or what's coming for you further up the road

不用苦恼现实的追赶,也不用烦忧前途的未知

I try not to hold on to what is gone, I try to do right what is wrong

这就像你拼命去抓住的东西最终不属于你,你努力想要去证明的事情到头来却错得彻底

I try to keep on keeping on

还不如就试着继续前行

Yeah I just keep on keeping on

继续前行

 

I hear a voice calling

我听见一个声音在召唤

Calling out for me

召唤着我

These shackles I've made in an attempt to be free

那是自由的声音,说着:不要再作茧自缚,恍恍惚惚

Be it for reason, be it for love

如果需要一个理由,那么一定是爱

I won't take the easy road

我不想走平坦的路

 

I've woken up in a hotel room, my worries as big as the moon

曾经无尽的烦恼让我辗转难眠

Having no idea who or what or where I am

不知所措

Something good comes with the bad

但事情的发生本身就时好时坏

A song's never just sad

音乐也不会只是悲伤

There's hope, there's a silver lining

总会有希望,总会有一线之光

Show me my silver lining

我的一线之光

Show me my silver lining

我的一线之光

 

Show me my silver lining, I try to keep on keeping on

只要有一线之光,我就会试着继续前行

Show me my silver lining, I try to keep on keeping on

只要有一线之光,我就会试着继续前行

Show me my silver lining, I try to keep on keeping on

只要有一线之光,我就会试着继续前行


评论
热度(213)

© TuZa. | Powered by LOFTER